WCG Polska 2013

What? WCG Polska is evolving!

Czy Samsung ponownie odkrywa magię e-sportu w Polsce? Wszystkie plotki na to wskazują. Serwis allplay podaje informację jakoby turniej World Cyber Games Polska ewoluował w kierunku bardziej złożonej imprezy, gdzie oprócz stacjonarnych finałów w Warszawie zostaną również rozegrane offline’owe półfinały w 5 różnych konkurencji. Czyżby w Polsce powoli spełniał się Korean Dream?

O ile poziom międzynarodowego finału World Cyber Games z roku na rok drastycznie spada, to nasze ogólnopolskie finały WCG nadal bardzo dobrze się trzymają i są najlepszą polską imprezą e-sportową. Nawet jeśli ostatnimi czasy nasze turnieje stały się tylko dodatkiem do promocyjnych stoisk Samsunga, to żadna inna krajowa impreza nie może równać się rozmachem z WCG Poland.

Dlatego plotki opublikowane na allplay’u bardzo mnie ucieszyły. Podobno polskie eliminacje do World Cyber Games będą odbywać się w trzech turach, gdzie faza półfinałów i same finały będą offline. O ile rozgrywki online i finał offline w Warszawie to standardowe reguły rozgrywania tego turnieju, to półfinał offline jest całkowitą nowością. Nigdy wcześniej duży e-sportowy turniej w Polsce nie był rozgrywany offline w kilku fazach. Co więcej, prawdopodobnie tylko nieliczne państwa mogą sobie pozwolić na taki zabieg jeśli chodzi o eliminacje do WCG. Korea, Rosja, może Chiny? Podejrzewam, że pod tym względem bylibyśmy światową czołówką.

Czy e-sport doszedł już do tego momentu gdzie kibice interesują się rozgrywkami nie będącymi ścisłymi finałami? Jeśli tak, to znaczy, że e-sport w Polsce jest już silny. Samsung podobno chce rozgrywać jedną z tych dwóch imprez offline w innym mieście niż Warszawa. Gdyby tak było w rzeczywistości, to ciekawi mnie na jaki region Polski by padło. Południe (głównie Śląsk) powoli staje się stolicą e-sportowej Polski, zachód (głównie Poznań) to region z e-sportowymi tradycjami, północ (Trójmiasto) ma jeszcze przez nikogo nie wykorzystany potencjał, natomiast wschód należy do Warszawy, tam turniejów jest najwięcej, więc odpada. Stawiałbym na południe, aczkolwiek wszystkie regiony byłyby dobrymi miejscami na rozgrywanie turnieju.

Jeśli chodzi o ewolucję WCG Polska 2013, to na pewno nastąpi ona pod względem liczby rozegranych konkurencji. W tym roku e-sportowcy zmierzą się w 5 dyscyplinach: League of Legends, Starcraft 2, World of Tanks, FIFA 13/14 i Warcraft III. Jak nie trudno zauważyć, do grona poprzednich gier z 2012 roku, dołączyła ta najpopularniejsza w Polsce – League of Legends. Można liczyć na ogromne emocje.

Dzięki tak dużemu turniejowi można się spodziewać, że Samsung wyśle do Chin aż 13 polskich reprezentantów: pięcioosobowe drużyny w League of Legends (5 os.) i World of Tanks (5 os.) oraz zwycięzcy Starcrafta 2 (1 os.), Fify 13/14 (1 os.) i Warcrafta III (1 os.). Dawno na finały World Cyber Games nie jechała tak duża reprezentacja, dlatego wielki szacunek należy się Samsungowi za to co robi.

Ostatnią plotką jest przesunięcie finałowego turnieju WCG Polska 2013 ze września na październik, co byłoby nawet lepszym rozwiązaniem dla graczy Fify, ponieważ wtedy zmierzyliby się w grę, która byłaby rozgrywana na finałach w Chinach – FIFA 14 ma premierę 26 września – a nie w starą Fifę 13.

Jeśli te plotki okazałyby się prawdą, to w tym roku szykuje nam się bardzo dobra impreza. Bez względu czy chodzi tutaj o większą promocję Samsunga czy rozwój e-sportu, to wygrywają na tym wszyscy. Tylko żeby transmisje były zorganizowane lepiej niż w roku poprzednim…